Czy prawidłowa jest sytuacja, w której spółka w przypadku rezygnacji klienta z zakupu firma wystawia fakturę korygującą w miesiącu faktury pierwotnej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2021 r.
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 3 czerwca 2015 r.

PYTANIE

Czy prawidłowa jest sytuacja, w której spółka w przypadku rezygnacji klienta z zakupu (faktura została już wystawiona, lecz nie przyjęta - nie podpisana przez klienta), firma wystawia fakturę korygującą w miesiącu faktury pierwotnej?

Faktura korygująca jest nie potwierdzana przez odbiorcę. Na fakturze i na fakturze korygującej spółka robi adnotację, że transakcja nie została zrealizowana.

Jak powinniśmy postąpić, gdy klient zamówił towar, dostarczyliśmy go, jednak klient odmówił przyjęcia go i stwierdził, że rezygnuje z zakupu.

Czy możemy obciążyć go odszkodowaniem i wystawić z tego tytułu notę księgową?

Po wystawieniu faktury zaliczkowej klient zrezygnował z zakupu.

Czy istnieje konieczność podpisania przez klienta faktury korygującej wystawionej do faktury zaliczkowej?

Co z fakturą zaliczkową, od której został odprowadzony VAT (wykazany w deklaracji), a następnie klient zrezygnował z zakupu i zażądał zwrotu pieniędzy?

W tym przypadku nie możemy anulować faktury zaliczkowej.

Czy w takim wypadku jest wymagany podpis na korekcie?

Czy nie będzie wystarczająca informacja od klienta, że rezygnuje z zakupu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX