Czy pracownikowi zatrudnionemu w równoważnym systemie czasu pracy od poniedziałku do czwartku, można zaplanować pracę w sobotę?
PYTANIE
Pracownik ma wpisane w umowie, iż jest zatrudniony w ramach równoważnego czasu pracy, w którym przedłuża się dobowy wymiar czasu do 10 godzin każdego dnia od poniedziałku do czwartku, w miesięcznym okresie rozliczeniowym. Każdy piątek jest dniem wolnym od pracy.
Czy przy takim zapisie można planować mu pracę w sobotę, a praca powyżej 10 godzin będzie stanowić pracę nadliczbową (zapis kodeksowy stanowi, iż w tym systemie można wydłużać czas pracy do 12 godzin)?
Pracownik w kwietniu 2011 r. przepracuje tylko 150 godzin, jeśli przyjmiemy, że ma mieć każdy piątek wolny, a w inne dni może pracować do 10 godzin. W kwietniu natomiast obowiązujący wymiar godzin wynosi 160.
Czy można zatem zaplanować mu 10 godzin pracy sobotę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX