Czy pracownikowi przysługuje zwrot w przypadku, gdy dokona rozliczenia dokumentów gotówkowych po terminie?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 30 grudnia 2013 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Czy pracownik składając rozliczenie dokumentów gotówkowych po terminie ma prawo/musi otrzymać za nie zwrot?
Czy pracodawca może nie zwrócić pracownikowi pieniędzy, gdy ten rozliczy się po upływie np. 3 miesięcy, w sytuacji gdy w regulaminie wewnętrznym jest zapis mówiący, że rozliczenia gotówkowe powinny być przedłożone do 5 dnia następnego miesiąca?
Rozliczenia gotówkowe nie dotyczą delegacji. Pracownik zatankował samochód służbowy, zapłacił gotówką z własnej kieszeni, zapomniał o tym fakcie, rozliczenie przedłożył po 3 miesiącach. Powodem niezłożenia przez pracownika rozliczenia wydatków gotówkowych w terminie jest niedbalstwo/zapominalstwo ze strony pracownika.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX