Czy pracownikowi administracyjnemu będącemu już na rencie należy wypłacić odprawę rentową?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Pater Łukasz
Odpowiedzi udzielono: 14 kwietnia 2009 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W dniu 1 września 1997 r. zatrudniono w szkole dozorcę, który przebywał na rencie od 1994 r. Osiągnął wiek emerytalny i rozwiązał z naszą szkołą stosunek pracy w związku z przejściem na emeryturę z dniem 28 października 2008 r. Nie wypłaciliśmy odprawy emerytalnej uważając, że otrzymał odprawę rentową w poprzednim zakładzie, z którego otrzymał świadectwo pracy i wynika z niego, że stosunek pracy został rozwiązany w związku z przejściem na rentę. Pracownik wystąpił z prośbą o wypłatę odprawy emerytalnej, przedstawiając zaświadczenie z poprzedniego zakładu pracy, Spółki z o.o. o treści: "...sp. z o.o. informuje, że Pan ...... zatrudniony w okresie od 1 października 1992 r. do 29 kwietnia 1994 r. nie otrzymał odprawy z tytułu przejścia na rentę w związku z niedopatrzeniem pracownika odpowiedzialnego za załatwienie ww. sprawy." podpisy Gł. księgowego i Prezesa Zarządu.

Uprzejmie prosimy o przesłanie porady prawnej i odpowiedzi na następujące pytania:

1.

Czy pracownikowi należy się odprawa od naszej szkoły pomimo tego, że zatrudniliśmy pracownika będącego już na rencie?

2.

Czy pracownik powinien ubiegać się o wypłacenie odprawy rentowej wraz z odsetkami od Sp. z o.o., w której rozwiązał stosunek pracy w związku z przejściem na rentę?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX