Czy pracownika zatrudnionego na stanowisku administracyjnym, dla którego zabraknie godzin można zatrudnić na stanowisku obsługi w niepełnym wymiarze czasu pracy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Lisowski Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 1 marca 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownica była zatrudniona na zastępstwo jako sekretarz od czerwca 2014 r. do 10.03.2017 r. na czas nieobecności w pracy pracownicy przebywającej na macierzyńskim. Umowa wygasa z mocy prawa 10.03.2017 r. Od 11.03.2017 r. chcielibyśmy tę osobę zatrudnić na 1/2 etatu mam jednak tylko wolne stanowisko pracownika obsługi - sprzątaczki na 1/2 etatu. Nie możemy zatrudnić jej na 1/2 etatu na stanowisku administracji.

Czy możemy zatrudnić od 11.03.2017 na stanowisku sprzątaczki na 1/2 etatu i następnie powierzyć jej obowiązki - oddelegować ją na stanowisko referenta za jej zgodą oczywiście i na jej prośbę, żeby wprowadzała faktury i pomagała sekretarzowi szkoły np. jako samodzielny referent?

Nie możemy zatrudnić ją na stanowisku administracji ale czy w ramach umowy sprzątaczki można ją oddelegować na 3 czy 5 miesięcy na stanowisko referenta.

Czy ta umowa nowa od 11.03 będzie się liczyła do limitu umów na czas określony dopiero od 11 marca 2017 r., gdyż umowa na zastępstwo uległa rozwiązaniu?

Jakie będą jej okresy wypowiedzenia gdyby była zawarta od 11.03.2017 r. do 31.08.2017 r. czy liczy się staż pracownika od czerwca 2014 r. czy tylko ta nowa umowa?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX