Czy pracownik zatrudniony w ramach robót publicznych, którego miejsce pracy będzie w jednostce organizacyjnej gminy, powinien otrzymać umowę o pracę od tej jednostki, czy od urzędu gminy?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 6 września 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Czy pracownik zatrudniony w ramach robót publicznych, którego miejsce pracy będzie w jednostce organizacyjnej gminy, powinien otrzymać umowę o pracę od tej jednostki, czy od urzędu gminy?
Do tej pory urząd pracy kazał, aby umowa o pracę była zawarta między pracownikiem a urzędem gminy. Urząd pracy twierdzi, że w ramach robót publicznych urząd gminy może oddelegować takiego pracownika do jednostki organizacyjnej w ramach umowy z powiatowym urzędem pracy. Dodam, że roboty publiczne trwają dłużej niż 3 miesiące.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX