Czy pracownik, z którym rozwiązano umowę o pracę i wcześniej zawarto umowę o odpowiedzialności za powierzone mienie, ma obowiązek rozliczenia się przed kierownikiem z powierzonego mienia?
PYTANIE
Pracownik magazynu z dniem 31 grudnia 2006 r. rozwiązuje umowę o pracę. W związku z wykonywaniem obowiązków pracownika magazynu powierzono mu mienie w postaci materiałów i surowców, narzędzi i urządzeń oraz wyrobów gotowych. Ponadto zobowiązano pracownika do zwrotu i wyliczenia się z całości powierzonego mienia we wszystkich przypadkach stwierdzonych, udokumentowanych i zawinionych różnicach inwentaryzacyjnych, a także innych stwierdzonych szkodach w tym mieniu, jeżeli powstały one wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków pracowniczych.
Czy w związku z tym powinnam otrzymać od kierownika magazynu dokument stwierdzający, że odchodzący pracownik magazynu rozliczył się przed kierownikiem z powierzonego mienia? Czy wystarczy że podpisze obiegówkę.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX