Czy pracownik wykonujący obowiązki archiwisty w podległej jednostce organizacyjnej urzędu miejskiego może przetwarzać dane osobowe zawarte w dokumentacji przekazanej mu w celu przechowywania przez ten urząd miasta w ramach swoich obowiązków służbowych bez dodatkowej umowy?
PYTANIE
Czy pracownik wykonujący obowiązki archiwisty w podległej jednostce organizacyjnej urzędu miejskiego może przetwarzać dane osobowe zawarte w dokumentacji przekazanej mu w celu przechowywania przez ten urząd miasta w ramach swoich obowiązków służbowych bez dodatkowej umowy? Zgodnie z art. 89 pkt 6 ustawy Prawo oświatowe po likwidacji placówki oświatowej administratorem dokumentacji przebiegu nauczania jest właściwe Kuratorium Oświaty a pozostałej dokumentacji Urząd Miejski. Z braku miejsca całość dokumentacji przekazano do innej szkoły, która zatrudnia archiwistę.
Czy ten pracownik powinien podpisać umowę powierzenia przetwarzania danych z każdym z administratorów i uzyskać upoważnienia do przetwarzania danych? Jeśli tak, to w jakim zakresie? Kto będzie uprawniony do przygotowywania, podpisywania zaświadczeń i duplikatów oraz nostryfikacji dyplomów, jeśli urząd nie wystawił takich upoważnień? Kto powinien dopełnić obowiązku informacyjnego w myśl art. 13 RODO oraz jak należy rozwiązać kwestie realizacji uprawnień osób, których dane dotyczą?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX