Czy pracownik urzędu odpowiedzialny za wydawanie decyzji w przedmiocie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu, może w ramach wykonywania swoich obowiązków mieć dostęp do ewidencji gruntów i budynków zawierającej dane osobowe właścicieli nieruchomości, w tym numery PESEL, imiona rodziców?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 16 lipca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Czy pracownik urzędu odpowiedzialny za wydawanie decyzji zezwalających na usunięcie drzew i krzewów, rozpatrujący zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew, może w ramach wykonywania swoich obowiązków mieć dostęp do ewidencji gruntów i budynków zawierającej dane osobowe właścicieli nieruchomości, w tym numery PESEL, imiona rodziców? Czy przetwarzanie danych w postaci np. nr PESEL poprzez wydrukowanie informacji z rejestru jest gromadzeniem danych osobowych w nadmiarze i powinno być w tym wypadku ograniczone? Jak wygląda przedstawiona sytuacja w świetle obowiązujących przepisów RODO?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX