Czy pracownik urzędu ma obowiązek podać swoje imię i nazwisko na prośbę osoby, z którą rozmawia, podczas rozmowy telefonicznej z petentem?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 31 stycznia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy pracownik (urzędnik) ma obowiązek podać swoje imię i nazwisko na wniosek/prośbę osoby, z którą rozmawia (udziela informacji służbowych) np. telefonicznie? Czy wystarczy jeśli poda swoje stanowisko pracy i komórkę organizacyjną celem możliwości zidentyfikowania przez pracodawcę pracownika, który udzielał informacji interesantowi (np. gdyby wpłynęła na pracownika skarga), z jednoczesnym pozostaniem anonimowym dla osoby, z którą rozmawia? Powyższa sytuacja ma znaczenie dla pracowników małych miejscowości, gdzie wszyscy się znają.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX