Czy pracownik sekretariatu odpowie za błędne potwierdzenie odbioru faktury?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 16 czerwca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy pracownik spółki pracujący na sekretariacie jako osoba potwierdzająca daty wpływu dokumentów odpowiada za prawidłowe uwzględnienie faktury zakupu przez księgowego w JPK, który księgując fakturę może wstawić inną datę VAT niż data wpływu? Czy z tego tytułu może odpowiadać za naruszenie kodeksu karnego skarbowego? Czy ten sam pracownik sekretariatu potwierdzając odbiór faktury korygującej odpowiada za prawidłowe jej uwzględnienie w JPK przez kontrahenta, który dostarczył fizycznie korektę na sekretariat, a następnie uwzględnił ją nieprawidłowo w swoim JPK?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX