Czy pracownik samorządowy musi wyrazić zgodę na zmianę zakresu wykonywanych czynności służbowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Lisowski Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 9 sierpnia 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownik administracji zatrudniony jest w publicznej szkole ponadpodstawowej na stanowisku specjalisty (taki zapis widnieje w umowie o pracę zawartej na czas nieokreślony). Umowa została zawarta w 2011 roku. Pracownik w zakresie czynności ma wpisane prowadzenie sekretariatu oraz prowadzenie spraw kadrowych (specjalista ds. kadr – taki zapis zawiera zakres czynności pracownika). Dyrektor chce zmienić zakres pracy tego pracownika. Nadal będzie on zatrudniony na stanowisku specjalisty (zgodnie z umową), lecz zmieni się jego zakres czynności. Zmiana będzie polegała na zabraniu zadania prowadzenia sekretariatu i powierzenia nowego zadania prowadzenie płac i rozliczaniu faktur w szkole. Pracownik ten ukończył studia wyższe na kierunku Ekonomia oraz kursy przygotowujące do pracy na stanowisku ds. kadr i płac. Jak ma postąpić dyrektor żeby dokonać takiej zmiany? Czy pracownik musi wyrazić zgodę na zmianę zakresu czynność, a jeżeli takiej nie wyrazi, to co należy zrobić?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX