Czy pracownik powinien sam zapłacić za szkolenie, które zdaniem pracodawcy jest niezbędne do prawidłowego wykonywania pracy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Masłowski Jarosław
Odpowiedzi udzielono: 14 września 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracodawca kieruje pracownika (Księgową) na szkolenie z zakresu aktualizacji przepisów w naliczaniu podatku dochodowego. Szkolenie jest niezbędne do prawidłowego wykonywania pracy. Czy w takiej sytuacji pracodawca może zmusić pracownika do tego, aby sam zapłacił za szkolenie? Czy w tym przypadku pracodawca może zmusić pracownika do podpisania umowy lojalnościowej na 3 lata? Czy jeśli pracownik odmówi podpisania umowy lojalnościowej, to czy pracodawca może wypowiedzieć umowę o pracę?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX