Czy pracownik powinien odbierać telefony po godzinach dyżuru?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Suchanowska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 24 maja 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracujemy od 7.00-15.00, niektórzy pracownicy wodociągów mają płatne dyżury od 15.00 do 20.00. Zdarza się tak, że po 20.00 dostają telefony dotyczące awarii wodociągowej.

Czy muszą odbierać te telefony, skoro dyżur był do 20.00 (dlatego, że obowiązuje 11 godzin odpoczynku)?

Co jeśli pracownik pojedzie na awarię od 22.00 do 24.00?

Na którą wtedy powinien przyjść do pracy, skoro musi być 11 godzin odpoczynku (wg obliczeń na 11.00, ale do której)?

Jak wtedy płacimy wynagrodzenie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX