Czy pracownik niepełnosprawny może zostać zatrudniony w formie telepracy na stanowisku księgowego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 6 kwietnia 2023 r.
Autor odpowiedzi: Szalak Michał
Odpowiedzi udzielono: 19 kwietnia 2011 r.

PYTANIE

Jakie obowiązki ciążą na pracodawcy, w momencie zatrudnienia pracownika o znacznym stopniu niepełnosprawności na stanowisku księgowego w formie telepracy?

Jakie obowiązki związane są z dalszą fazą współpracy?

Czy umowa o pracę powinna nosić tytuł "umowa o pracę w formie telepracy"?

Czy szkolenie BHP można przeprowadzić poprzez telekonferencję (osoba świadcząca pracę będzie ją wykonywać w innym mieście)?

Jak prawidłowo przygotować stanowisko pracy dla powyższego pracownika?

Czy prócz sprzętu potrzebnego do współpracy czyli komputera, drukarki, łącza internetowego i materiałów eksploatacyjnych, winniśmy przygotować inne urządzenia?

Jak postąpić, gdy pracownik stwierdzi, że nie posiada wszystkich niezbędnych rzeczy do wykonywania pracy?

Czy konieczna jest zmiana regulaminu pracy, który obowiązuje w naszej firmie?

W jaki sposób osoba zatrudnione w formie telepracy ma potwierdzać swoja obecność w określonych godzinach?

Czy koniecznym jest prowadzenie listy obecności oraz ewidencji czasu pracy?

Czy w tym zakresie regulamin powinien również ulec zmianie?

Czy osobę zatrudnioną w formie telepracy może reprezentować pracownik, który został wybrany przez pozostałą załogę do reprezentowania ich interesów?

Czy nie trzeba tworzyć ZFŚS, jeżeli osoba reprezentująca załogę zgodziła się na to?

Obecnie firma będzie zatrudniała osoby niepełnosprawne jedynie w formie telepracy.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX