Czy pracownik może wystąpić z roszczeniem o wypłatę premii uznaniowej i nagrody, które zostały przewidziane w regulaminie wynagradzania?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Latos - Miłkowska Monika
Odpowiedzi udzielono: 2 listopada 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W regulaminie wynagradzania jest zapis:

"obowiązują następujące składniki wynagrodzenia za pracę niezależne od siebie:

1.

płaca zasadnicza uzgodniona z pracownikiem w dniu zawarcia umowy o pracę

2.

premia uznaniowa/miesięczna indywidualna przyznawana przez właściciela lub dyrektora – umniejszana proporcjonalnie w związku z usprawiedliwioną nieobecnością,

3.

nagroda pieniężna/miesięczna indywidualna przyznawana przez właściciela lub dyrektora – umniejszana w sposób nieproporcjonalny w związku z usprawiedliwioną nieobecnością w pracy"

W umowach o pracę pracodawca podaje następujące informacje:

-

wynagrodzenie zasadnicze - stawka zasadnicza miesięczna brutto,

-

premia uznaniowa miesięczna brutto,

-

nagroda miesięczna brutto.

Czy w przypadku takich zapisów zarówno w regulaminie jak i umowach, pracownik w przypadku nieotrzymania w danym miesiącu premii lub nagrody, może wystąpić do zakładu pracy z roszczeniem o wypłatę wszystkich wspomnianych składników wynagrodzenia?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX