Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2017 r.
Autor odpowiedzi: Tomaszewska Barbara
Odpowiedzi udzielono: 27 stycznia 2015 r.

PYTANIE

Firma z własnym pracownikiem, który pozostaje nim nadal, a jednocześnie prowadzi działalność gospodarczą na własny rachunek, zawiera dodatkową umowę w ramach tejże prowadzonej działalności gospodarczej osoby fizycznej wpisanej do ewidencji, której przedmiotem jest świadczenie usług, których zakres jest odrębny od obowiązków wypływających z umowy o pracę.

Czy firma może od takiej osoby przyjmować rachunki (osoba zwolniona z VAT) w ramach działalności, z której prowadzący działalność sam opłaca składki ZUS (płaci tylko składkę zdrowotną wobec zbiegu tytułów umowa o pracę i działalność), czy też bezwzględnie takie wynagrodzenie musi być wypłacane przez firmę na zasadach dotyczących własnych pracowników świadczących zlecenia dla firmy a nie prowadzących działalności gospodarczej, tzn. z naliczeniem i pobraniem pełnych składek do ZUS jako płatnik składek?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?