Czy pracownik może mieć dwie premie uznaniowe w ciągu miesiąca?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Drzewiecka Ewa
Odpowiedzi udzielono: 13 sierpnia 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownicy otrzymują zgodnie z zapisami w umowie o pracę wynagrodzenie zasadnicze premia uznaniowa, np. 5000 1000 zł - wynagrodzenie i premia wypłacane są pracownikom co miesiąc i nawet jeśli są na urlopie czy chorują to premia uznaniowa wypłacana jest w pełnej wysokości. Jedynym wyjątkiem, kiedy pracownik może nie otrzymać premii uznaniowej to sytuacja gdy np. swoim działaniem naraził pracodawcę na szkodę, czegoś nie zrobił lub coś w tym stylu, ale w skali roku tylko taka sytuacja miała miejsce tylko raz u jednego pracownika, wszyscy inni co miesiąc otrzymywali premie uznaniowe w wysokości określonej w umowie o pracę. Pomimo tej premii uznaniowej pracodawca wypłaca 2 razy w roku kolejną premię uznaniową, ale nie wszystkim pracownikom i w różnych wysokościach - ta premia nie jest określona w umowach o pracę, tylko w regulaminie wynagradzania - premia uznaniowa, że pracownik może otrzymać premię uznaniową, czyli jeśli wszyscy pracownicy mają w umowie o pracę określoną wysokość premii uznaniowej to w tych dwóch miesiącach w roku taki pracownik otrzymuje premię uznaniową, której wysokość określona jest w umowie o pracę oraz drugą premię uznaniową.

Czy może pracownik otrzymać w miesiącu dwie premie uznaniowe?

Jak dokonać rozróżnienia?

Teraz pojawiają się sytuacje, że w umowie o pracę musi być określone wynagrodzenie np. 5000 premia uznaniowa 1000 premia uznaniowa bez określenia kwoty.

Czy mogą być dokonane takie zapisy?

Czy jedna osoba może mieć dwie premie uznaniowe: jedną wypłacaną regularnie co miesiącach (chyba że coś przeskrobie), a drugą wg uznania pracodawcy co do wysokości i terminu wypłaty?

Jak poprawnie dokonać zapisu w umowie o pracę/regulaminie pracy/wynagradzania?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX