Czy pracownik, który na polecenie pracodawcy świadczy pracę zdalnie poniesie jakiekolwiek konsekwencje, jeżeli przychodzi do urzędu w celu wykonania zadań służbowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 6 kwietnia 2023 r.
Autor odpowiedzi: Pietruszyńska Katarzyna
Odpowiedzi udzielono: 21 maja 2020 r.

PYTANIE

Pracownik otrzymuje pisemne polecenie pracy zdalnej. Pracownik wedle polecenia powinien pracować połowę wymiaru czasu pracy zdalnie z domu, a połowę wymiaru czasu pracy w placówce urzędu. Jednakże ze względu na sprawy terminowe pracownik przychodzi do placówki w czasie, kiedy zgodnie z poleceniem powinien pracować z domu.

Co w takiej sytuacji zrobić?

Czy traktować to jako niewykonanie polecenia pracodawcy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX