Czy pracownicy zatrudnieni u likwidowanego pracodawcy, w przypadku niezłożenia przez nich wypowiedzenia w związku z przejściem na emerytury, powinni zostać przeniesieni do urzędu gminy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Masłowski Jarosław
Odpowiedzi udzielono: 27 stycznia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W związku z planowaną reorganizacją Gmina zamierza zlikwidować jednostkę organizacyjną Centrum Usług Wspólnych, która wykonuje obsługę księgową dla szkół, OPS oraz gminnej instytucji kultury znajdujących się na terenie tejże Gminy. Pracownicy Centrum Usług Wspólnych (dalej: CUW) przed terminem likwidacji nabierają uprawnienia emerytalne (osiągają przewidziany prawem wiek dający możliwość do przejścia na emeryturę). Majątek CUW przejmie Gmina, a zadania realizowane przez CUW zostaną przeniesione do Urzędu Gminy.

Czy pracownicy zatrudnieni w CUW, w przypadku niezłożenia przez nich wypowiedzenia w związku z przejściem na emerytury, powinni zostać przeniesieni do Urzędu Gminy w trybie art. 231 Kodeksu Pracy, czy raczej powinni otrzymać trzymiesięczne wypowiedzenie w związku z likwidacją stanowisk pracy (likwidacja CUW)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX