Czy pracownicy samorządowej, która będzie nieobecna przez rok z powodu urlopów związanych z rodzicielstwem, przysługuje dodatkowe wynagrodzenie roczne?
PYTANIE
1. Na podstawie uchwały organu prowadzącego zlecono głównej księgowej naszej szkoły prowadzenie - obsługę księgowości, rachunkowości i płac 2 mniejszych jednostek. Jak prawidłowo powinno to wyglądać? W głównej jednostce ma powierzenie obowiązków i upoważnienia. Czy takie powierzenia i upoważnienia powinna mieć teraz także do tych 2 mniejszych jednostek? Kto je powinien wydać - dotychczasowy pracodawca, czy dyrektorzy tych jednostek? Czy między dyrektorami powinno być porozumienie? 2. Pracownica samorządowa przebywa od 2.11.2016 r. do 3.11.2017 r. na urlopie macierzyńskim, następnie rodzicielskim.Zatem cały rok nie będzie jej w pracy - nie będzie efektywnie pracowała - czy będzie należała je się ,,13'' za 2017 r.?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX