Czy pracownicy ośrodka pomocy społecznej muszą posiadać upoważnienia do poświadczania kserokopii dokumentów za zgodność z oryginałem?
PYTANIE
Czy pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej prowadzący postępowanie ws. świadczeń wypłacanych przez OPS muszą posiadać upoważnienia do poświadczania kserokopii dokumentów za zgodność z oryginałem, czy też zbierając dokumenty na nasze potrzeby nie muszą mieć takiego upoważnienia? Czy w przypadku gdy wysyłamy dokumenty na zewnątrz, np. do SKO, Policji, Sądu, pracownik OPS musi mieć upoważnienie do potwierdzania? Czy upoważnienie wydane przez burmistrza może być wydane jedno dla kilku pracowników czy musi być imiennie dla każdego osobno? Jak powinno wyglądać takie upoważnienie, chodzi o to co powinno znaleźć się w podstawie prawnej (jakie konkretnie artykuły, z których ustaw)?
Nasz OPS realizuje zadania: pomocy społecznej, dodatków mieszkaniowych i energetycznych, świadczenia rodzinne, świadczenia wychowawcze, fundusz alimentacyjny, stypendia szkolne, obsługujemy Zespół interdyscyplinarny.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX