Czy pracownicy osiągający wiek emerytalny po likwidacji jednostki oświatowej nabędą prawo do odprawy emerytalnej?
PYTANIE
Powiat likwiduje jednostkę oświatową nieferyjną zatrudniającą mniej niż 20 pracowników z dniem 30.06.2021 r. Wśród zatrudnionych pracowników jeden pracownik administracji osiąga wiek emerytalny 7.07.2021 r., więc w lipcu przejdzie na emeryturę.
Czy w związku z tym w momencie likwidacji placówki należy pracownikowi wypłacić odprawę emerytalną na podstawie art. 38 ust. 3 u.o.p.s.?
Jeżeli tak, to czy pisemnie musi powiadomić pracodawcę o zamiarze przejścia na emeryturę?
Druga podobna sytuacja dotyczy dyrektora jednostki, który jest nauczycielem. W związku z likwidacją placówki i zwolnieniem na podst. art. 20 KN otrzyma sześciomiesięczną odprawę, jednocześnie 20.08.2021 r. osiąga wiek emerytalny.
Czy ma również prawo do odprawy emerytalnej w momencie likwidacji, jeśli w sierpniu przejdzie na emeryturę i oświadczy, że ma taki zamiar?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX