Czy pracownicy biurowi zatrudnieni przy telefonicznej obsłudze klientów podlegają zwolnieniu ze szkoleń bhp?
PYTANIE
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 9.11.2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wprowadzenia uproszczeń dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym (Dz.U. poz. 2244), jedną ze zmian jest możliwość zaprzestania wykonywania szkoleń dla pracowników administracyjno biurowych. Zgodnie z "§ 22 . Szkolenie okresowe pracownika, o którym mowa w § 2, nie jest wymagane w przypadku pracownika na stanowisku administracyjno-biurowym, gdy rodzaj przeważającej działalności pracodawcy w rozumieniu przepisów o statystyce publicznej znajduje się w grupie działalności, dla której ustalono nie wyższą niż trzecia kategorię ryzyka w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych, chyba że z oceny ryzyka, o której mowa w art. 226 pkt 1, wynika, że jest to konieczne".
Czy z powyższego przepisu mogą również skorzystać przedsiębiorstwa, które zatrudniają pracowników administracyjno biurowych - pracowników Call Center przy telefonicznej obsłudze klienta, którzy wykonują pracę przy monitorach ekranowych - czyli są pracownikami biurowymi, a oprócz tego mają jeszcze dodatkowe narażenia jak: praca w słuchawkach, wysiłek głosowy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX