Czy pracodawca samorządowy może pozostawić dotychczasowe kategorie zaszeregowania w regulaminie wynagradzania?
PYTANIE
Regulamin wynagradzania wprowadzony w urzędzie miasta w 2022 roku na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych określa XXII kategorie zaszeregowania. W konsekwencji są tacy pracownicy urzędu, którzy otrzymują wynagrodzenie zasadnicze wg kategorii XXI lub XXII.
Jak powinien postąpić pracodawca w związku z rozporządzeniem Rady Ministrów z 22 maja 2023 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, które ogranicza liczbę kategorii zaszeregowania z XXII do XX? Czy należy w nowym regulaminie wynagradzania ustalić taką liczbę kategorii jaką określa rozporządzenie, czy też pracodawca może pozostawić dotychczasową liczbę kategorii zaszeregowania w regulaminie wynagradzania?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX