Czy pracodawca przyznając pracownikowi dodatek specjalny musi wskazać okres na jaki został przyznany dodatek?
PYTANIE
Czy pracodawca przyznając pracownikowi dodatek specjalny musi wskazać okres na jaki został przyznany dodatek? Czy może wpisać tylko że: "przyznaje się jednorazowy dodatek specjalny w wysokości ...... zł, z tytułu powierzenia dodatkowych zadań związanych z nieobecnością pracownika ds. wymiaru podatków - bez wskazania za jaki okres?". Pracownik zastępował nieobecnego pracownika, którego nieobecność rozpoczynała się w jednym, a kończyła w drugim miesiącu. W regulaminie wynagradzania znajduje się zapis: "DODATEK SPECJALNY 1. Dodatek specjalny może być przyznany pracownikowi z tytułu okresowego zwiększenia obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań na czas określony, nie dłuższy niż rok. 2. Dodatek jest ustalany w zależności od posiadanych środków na wynagrodzenia i przyznawany w kwocie nie przekraczającej łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego pracownika. 3. Dodatek specjalny jest pomniejszany w sposób proporcjonalny za okresy pobierania wynagrodzenia za czas choroby i zasiłków z ubezpieczenia społecznego. 4. Dodatek specjalny wypłacany jest razem z wynagrodzeniem miesięcznym".
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX