Czy pracodawca powinien zwracać pracownikom całość poniesionych kosztów, czy tylko koszty do wysokości ustawowego ryczałtu dotyczącego wydatków służbowych w zagranicznej podróży służbowej?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 18 sierpnia 2023 r.
Odpowiedzi udzielono: 26 lutego 2018 r.
PYTANIE
Moje pytanie dotyczy zagranicznych podróży służbowych pracowników firmy. Pracownicy podczas zagranicznych podróży służbowych ponoszą koszty noclegów oraz przejazdów transportem lokalnym (autobusy, promy, itp) za które płacą z własnych środków. Po powrocie przedstawiają rachunki na faktycznie poniesione wydatki związane z odbywaną delegacją. Czy powinniśmy zwracać im całość poniesionych kosztów, czy tylko koszty do wysokości ustawowego ryczałtu dotyczącego wydatków służbowych w zagranicznej podróży służbowej. Czy koszty takie są dla firmy kosztem uzyskania przychodu w pełnej wysokości. Czy pracownicy nadal kwalifikują się do zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX