Czy pracodawca powinien zwracać pracownikom całość poniesionych kosztów, czy tylko koszty do wysokości ustawowego ryczałtu dotyczącego wydatków służbowych w zagranicznej podróży służbowej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 18 sierpnia 2023 r.
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 26 lutego 2018 r.

PYTANIE

Moje pytanie dotyczy zagranicznych podróży służbowych pracowników firmy. Pracownicy podczas zagranicznych podróży służbowych ponoszą koszty noclegów oraz przejazdów transportem lokalnym (autobusy, promy, itp) za które płacą z własnych środków. Po powrocie przedstawiają rachunki na faktycznie poniesione wydatki związane z odbywaną delegacją. Czy powinniśmy zwracać im całość poniesionych kosztów, czy tylko koszty do wysokości ustawowego ryczałtu dotyczącego wydatków służbowych w zagranicznej podróży służbowej. Czy koszty takie są dla firmy kosztem uzyskania przychodu w pełnej wysokości. Czy pracownicy nadal kwalifikują się do zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX