Czy pracodawca powinien założyć nowe akta osobowe pracownikowi zatrudnionemu ponownie po przejściu na emeryturę, jeśli okres ich przechowywania będzie taki sam, jak dokumentacji zgromadzonej przy poprzedniej umowie?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 16 lutego 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Z pracownikiem, który był zatrudniony w firmie od 2020 roku i przeszedł na emeryturę, rozwiązano umowę o pracę na czas nieokreślony z dniem 19.01.2024 r., a następnie od 01.02.2024 zawarto umowę na 1/2 etatu na okres 6 miesięcy.
Czy pracodawca powinien założyć nowe akta osobowe, jeśli okres ich przechowywania będzie taki sam, jak dokumentacji zgromadzonej przy poprzedniej umowie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX