Czy pracodawca powinien założyć nowe akta osobowe dla pracownika, którego stosunek pracy został nawiązany ponownie w dniu 21.02.2019 r.?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Suchanowska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 19 marca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z art. 94(5) k.p. w przypadku ponownego nawiązania stosunku pracy z tym samym pracownikiem w okresie 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł, pracodawca kontynuuje prowadzenie dla tego pracownika dotychczasowej dokumentacji pracowniczej. Pracownik był zatrudniony od 1.04.2017 r. do 20.02.2019 r. i od 21.02.2019 r. Pracodawca zawiera z nim kolejną umowę o pracę.

Czy w świetle nowych przepisów pracodawca zakłada nowe akta osobowe, które będzie przechowywał 10 lat, czy kontynuuje dotychczasową dokumentację pracowniczą, która powinna być przechowywana 50 lat? Jeżeli powinien kontynuować, to w jaki sposób ma rozdzielić dokumentację pracowniczą dla tego pracownika, którą należy przechowywać odpowiednio 50 lat i 10 lat?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX