Czy pracodawca powinien przechowywać w aktach osobowych kopię wydanego świadectwa pracy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Pietruszyńska Katarzyna
Odpowiedzi udzielono: 20 grudnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownik był zatrudniony u pracodawcy w okresie od 1994 r. do 1995 r. W 2019 r. wnioskuje do pracodawcy o ponowne wydanie świadectwa pracy. Pracodawca nie posiada w swoich zasobach świadectwa pracy, ale posiada pozostałą dokumentację na podstawie której można potwierdzić zatrudnienie.

Jak pracodawca powinien prawidłowo postąpić - czy wystawić nowe świadectwo pracy zgodnie z aktualnie obowiązującym wzorem? Co zrobić, w przypadku gdy pracodawca nie posiada wszystkich danych, które podawane są w aktualnie wydanych świadectwach pracy np. okresy nieskładkowe?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX