Czy pracodawca musi utworzyć ZFŚS oraz zaktualizować regulaminy wewnętrzne?
PYTANIE
Firma zatrudnia 111 pracowników. W firmie zostało wybranych dwóch przedstawicieli załogi. Nie ma utworzonego ZFŚS. W regulaminie wynagradzania jest postanowienie "ustala się, że ZFŚS nie będzie tworzony".
Czy w tej sytuacji powinien zostać utworzony ZFŚS?
Jeśli zapis (jak wyżej) w regulaminie wystarczy, to czy w styczniu każdego roku należy podawać informację pracownikom o tym że fundusz nie będzie na dany rok utworzony?
W firmie funkcjonuje stary regulamin, jest też kolejny nowszy, ale bez żadnych dat.
Czy można napisać nowy regulamin pracy i wynagradzania (jestem kolejnym pracownikiem kadr i taki stan przejęłam po ostatnim pracowniku) czy może lepiej w formie załączników czy aneksów uzupełnić luki w regulaminie?
Brakuje zapisów m.in. o przeciwdziałaniu dyskryminacji i przeciwdziałaniu mobbingowi w zatrudnieniu.
Czy można wprowadzić te zmiany oddzielną procedurą czy należy wprowadzić je w formie załącznika bądź aneksu do istniejącego już regulaminu pracy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX