Czy pracodawca może zawrzeć z pracownikiem umowę o pracę, w której określone są dwa stanowiska pracy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kamińska Agata
Odpowiedzi udzielono: 5 września 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownikowi Kancelarii Głównej zatrudnionemu na stanowisku samodzielnego referenta w pełnym wymiarze czasu pracy zostanie powierzone stanowisko Kierownika Kancelarii Tajnej na 1/4 etatu, jednocześnie zmniejszając do 0,75 etatu stanowisko samodzielnego referenta w Kancelarii Głównej.

Czy można zrobić to w formie aneksu do obecnej umowy o pracę wymieniając obydwa stanowiska i dla każdego podając wymiar czasu pracy?

Czy muszą być zawarte dwa oddzielne stosunki pracy na 3/4 etatu i na 1/4 etatu?

Pracodawca ma kłopot z interpretacją zapisu w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, z którego wynika że kierownik kancelarii tajnej powinien być zatrudniony w ramach umowy o pracę.

Czy oznacza to konieczność zawarcia oddzielnej umowy o pracę?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX