Czy pracodawca może zawrzeć z pracownikiem umowę o pracę, w której określone są dwa stanowiska pracy?
PYTANIE
Pracownikowi Kancelarii Głównej zatrudnionemu na stanowisku samodzielnego referenta w pełnym wymiarze czasu pracy zostanie powierzone stanowisko Kierownika Kancelarii Tajnej na 1/4 etatu, jednocześnie zmniejszając do 0,75 etatu stanowisko samodzielnego referenta w Kancelarii Głównej.
Czy można zrobić to w formie aneksu do obecnej umowy o pracę wymieniając obydwa stanowiska i dla każdego podając wymiar czasu pracy?
Czy muszą być zawarte dwa oddzielne stosunki pracy na 3/4 etatu i na 1/4 etatu?
Pracodawca ma kłopot z interpretacją zapisu w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, z którego wynika że kierownik kancelarii tajnej powinien być zatrudniony w ramach umowy o pracę.
Czy oznacza to konieczność zawarcia oddzielnej umowy o pracę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX