Czy pracodawca może wypowiedzieć umowę o pracę pracownicy, która ukończyła 60 lat?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Grzegorczyk Maja
Odpowiedzi udzielono: 19 maja 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownica w wieku 60 lat (60 lat ukończyła 01.01.2021 r.) zatrudniona na biurze podawczym w prokuraturze ma określone stanowisko portiera, ale do zakresu jej obowiązków należą czynności, które wchodzą w zakres obowiązków sekretarki biura podawczego. Pracownica ta nie mogła być sekretarką, gdyż posiada tylko wykształcenie podstawowe, a na stanowisku sekretarki wymagane jest posiadanie wykształcenia średniego. Oba stanowiska należą do grupy innych pracowników prokuratury. Od lipca br. znacznie zmieni się zakres obowiązków pracowników biura podawczego i wobec powyższego w tut. prokuraturze planowane jest zlikwidowanie stanowiska portiera.

Czy pracownicy można wręczyć wypowiedzenie umowy o pracę z powodu likwidacji stanowiska portiera w prokuraturze?

Wypowiedzenie zmieniające nie jest brane pod uwagę, gdyż nie ma możliwości zatrudnienia jej na innym stanowisku pracy.

Czy w takim przypadku należy wypłacić odprawę z powodu likwidacji stanowiska pracy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX