Czy pracodawca może w zawartej z pracownikiem umowie o pracę określić więcej niż jedno miejsce pracy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Suchanowska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 24 sierpnia 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy w regulaminie pracy można dokonać poniższego zapisu odnośnie miejsca pracy Pracowników firmy: "W związku z rodzajem pracy i jej organizacją poszczególne grupy Pracowników wykonują pracę w siedzibie Pracodawcy lub w:

- siedzibie Klienta Pracodawcy,

- domu Pracownika,

- innym miejscu wyznaczonym przez Klienta Pracodawcy"?

Pracodawca zatrudnia pracowników na umowę o pracę, ale są oni wysyłani do pracy do klientów i dany klient kieruje pracowników do pracy znowu u swoich klientów.

Czy powyższy zapis byłby właściwy?

Pracodawca zatrudnia także pracowników, którzy kilka dni w miesiącu pracują w swoim domu, a kilka dni w miesiącu pracują w siedzibie pracodawcy, ale nie na podstawie umowy o telepracę, tylko na podstawie normalnej umowy na czas nieokreślony.

Czy w taki sposób może być wykonywana praca i dla tych pracowników będzie powyższy zapis w regulaminie pracy również właściwy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX