Czy pracodawca może ująć w kosztach wynagrodzenie, którego pracownik nie odebrał?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 20 sierpnia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracodawca zwolnił pracownika, przesłał mu świadectwo pracy pocztą i wynagrodzenie zawierające ekwiwalent przekazem pocztowym, którego nie odebrał. Pracownik nie odebrał też awizo, które znajdowało się na poczcie i wynagrodzenie wróciło do pracodawcy. Pieniądze czekają na pracownika w siedzibie firmy, pracownik na ten moment nie zjawił się po wynagrodzenie (minął ponad miesiąc). Pracodawca naliczył i odprowadził od wynagrodzenia odpowiednie składki ZUS, podatek dochodowy i potrącenie komornicze do komornika.

Czy w takiej sytuacji pracodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wynagrodzenie brutto od listy płac i składki ZUS?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX