Czy pracodawca może przenieść pracownika na inne stanowisko, mimo braku posiadania wymaganego wykształcenia?
PYTANIE
Zgodnie z regulaminem wynagradzania jaki obowiązuje w naszym zakładzie (spółka z o.o.) na poszczególnych stanowiskach administracyjnych wymagane jest minimum średnie wykształcenie. Prezes chce przesunąć pracownika z obsługi do pracy w administracji, argumentując, że pracownik ten posiada wieloletnie doświadczenie. Osoba ta jednak nie posiada odpowiednich kwalifikacji do wykonywania określonej pracy, czyli średniego wykształcenia, a takowe wykształcenie (zgodnie z obowiązującym regulaminem wynagradzania) jest wymagane na stanowisku referenta. Prezes tłumaczy, że jako spółka nie musimy tak bardzo trzymać się uzgodnień jakie są ujęte w naszym regulaminie wynagradzanie, a on jako osoba zarządzająca spółką w tym przypadku stawia na doświadczenie, a nie na wykształcenie.
Czy w związku z powyższym można tego pracownika zatrudnić na przykład na stanowisku p.o referenta?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX