Czy pracodawca może przekazywać pakiety medyczne pracownikom zatrudnionym w jednym oddziale spółki?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 6 września 2019 r.
Autor odpowiedzi: Łyjak Grzegorz
Odpowiedzi udzielono: 4 kwietnia 2017 r.

PYTANIE

Firma x będąca spółką prowadzi działalność w dwóch różnych obszarach tematycznych, poprzez dwa wyodrębnione piony organizacyjne spółki:

1)

wydział produkcyjny w centrali spółki we Wrocławiu, którego przedmiotem, którego przedmiotem działalności jest projektowanie w branży infrastruktury kolejowej,

2)

Oddział Spółki zlokalizowany w Szczecinie, którego przedmiotem działalności są: Geograficzne systemy Informatyczne.

Każdy z powyższych obszarów podlega odrębnym liniom biznesowym, będącymi pod odrębnymi zarządami, w ramach korporacji. Zarząd spółki zamierza kupić, a następnie przekazać pracownikom nieodpłatnie pakiety medyczne. Z uwagi na fakt, że pakiety medyczne stanowić będą element kosztów, zarząd spółki jest zobowiązany do uzyskania zgody na ich wprowadzenie do zarządów poszczególnych linii biznesowych w korporacji. Dla pracowników jednego obszaru działalności spółka uzyskała zgodę na wprowadzenie pakietów do zarządu właściwej linii biznesowej, natomiast dla pracowników drugiego obszaru działalności, takiej zgody spółka nie uzyskała.

Czy wprowadzenie pakietów medycznych tylko dla części załogi spółki, będzie miało cechy nierównego traktowania pracowników w spółce o którym mowa w art. 112 k.p. raz art. 183a k.p.?

Jakie inne rozwiązanie należałoby zastosować w zaistniałej sytuacji, aby nie narażać spółki na konsekwencje wynikające z przepisów prawa pracy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX