Czy pracodawca może posiadać akta osobowe z poprzedniego zakładu pracy, jeśli nie nastąpiło przejęcie zakładu lub jego części?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 22 marca 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Do 31.12.1988 r. pracownicy byli zatrudnieni w oddziale państwowego zakładu. Z dniem 31.12.1988 r. rozwiązano z nimi umowy o pracę i od 2.01.1989 r. zostali oni zatrudnieni przez osobę prywatną – dawnego dyrektora oddziału zakładów państwowych, który najpierw prowadził przedsiębiorstwo na podstawie umowy agencyjnej (do 30.06.1989 r.), a następnie od 01.07.1989 r. jako osoba prowadząca działalność gospodarczą.
Czy pracodawca może prowadzić akta osobowe pracowników na zasadzie kontynuacji okresu zatrudnienia w zakładach państwowych i prywatnych?
Czy pracodawca ma prawo przechowywać dokumenty z okresu pracy w zakładach państwowych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX