Czy pracodawca może podać wysokość wynagrodzenia w kwocie obejmującej także jego składki?
PYTANIE
W marcu 2010 r. pracodawca przyznał premię w kwocie 200 zł. Następnie dokonał wypłaty kwoty 170 zł jako brutto. Pracodawca wyjaśnia, iż podaje kwoty wynagrodzenia jako brutto po ubruttowieniu tj. wynagrodzenie brutto powiększone jeszcze o drugą część składek, tj. tę, która obciąża pracodawcę. W tej sytuacji pracodawca podwójnie potrąca składki. Ubruttowienia zgodnie z prawem dokonywało się tylko raz na dzień 1 stycznia 1999 r. W regulaminie wynagradzania i w umowie o pracę brak informacji, iż pracodawca w ten sposób praktykuje. Składniki wynagrodzenia i ich wysokość muszą być dla pracownika oczywiste. Jeżeli pracodawca przyznaje kwotę 200 zł premii, to powinna być w liście płac kwota 200 zł brutto.
Kto ma rację w tym sporze?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX