Czy pracodawca może określić miejsce pracy poprzez odwołanie się do lokalizacji biur/budynków pracodawcy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 25 kwietnia 2023 r.
Autor odpowiedzi: Kamińska Agata
Odpowiedzi udzielono: 8 grudnia 2020 r.

PYTANIE

Pracownik zatrudniony na stanowisku odpowiedzialnym za utrzymanie czystości – sprzątacz / sprzątaczka w umowie o prace ma wskazane miejsce pracy: " zlokalizowane w Szczecinie budynki stanowiące własność spółki lub użytkowane przez nią na podstawie umowy najmu". W zależności od zapotrzebowania pracodawca chce wskazywać, w której lokalizacji Szczecina pracownik ma świadczyć pracę w danym dniu lub przez kilka dni, ewentualnie praca w danej lokalizacji może odbywać się przez cześć tygodnia, a kilka dni w tygodniu w innej lokalizacji.

Czy takie określenie miejsca świadczenia pracy jest prawidłowe?

Czy przełożony takiego pracownika może na bieżąco, ustnie wskazywać lokalizacje pracy?

Czy formalnie wymagany jest grafik dotyczący miejsca pracy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX