Czy pracodawca może odmówić pracownikowi przesunięcia terminu urlopu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Lesińska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 30 czerwca 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownik zgodnie z art. 164 k.p. zawnioskował do pracodawcy o przesunięcie terminu urlopu (nie wskazał powodu przesunięcia). Przesunięcie terminu urlopu może nastąpić na wniosek pracownika umotywowany ważnymi przyczynami.

Czy pracodawca może odmówić pracownikowi przesunięcia terminu urlopu?

Pytanie dotyczy placówki publicznej, przedszkola nieferyjnego. W przedszkolu jest ustalany każdorazowo plan urlopów , którym dyrektor obejmuje całe 31 dni (z wyjątkiem urlopu na żądanie). Pracownik zawnioskował o przesunięcie dodatkowych 12 dni urlopu na okres od września do grudnia (plan obejmuje okres do końca sierpnia, 31 dni).

Czy pracodawca ma obowiązek uwzględnić wniosek pracownika, czy też może odmówić i tym samym objąć planem urlopów 31 dni, pomimo że pracownik zawnioskował o uwzględnienie 12 dni w innym terminie (jednak nie wskazał z jakich przyczyn oraz w jakim terminie wykorzysta te 12 dni )?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX