Czy pracodawca może nakazać pracownikom uzyskanie odpowiednich uprawnień i sfinansowanie udziału w kursie?
PYTANIE
Pracodawca skierował pracowników na kursy zawodowe SEP. Nie są to pracownicy nowo zatrudnieni, lecz już od dłuższego czasu pracujący w zakładzie. Pracownicy w trakcie wieloletniej pracy użytkowali wózki widłowe, nie posiadając odpowiednich uprawnień, na co pracodawca się godził. Po modernizacji zakładu wprowadziło no do użytkowania nowe maszyny m.in. suwnicę, w związku z czym pracodawca nakazał pracownikom uzyskanie uprawnień do obsługi (obsługa suwnicy oraz uprawnienia hakowego oraz uprawnienia na wózek widłowy). Pracownicy wymagane uprawnienia musieli sfinansować z własnych środków.
Czy w takim przypadku pracodawca może nakazać zatrudnionym pracownikom uzyskanie odpowiednich uprawnień do wykonywania pracy z ich własnych środków?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX