Czy pracodawca może jednostronnie zmienić zakres obowiązków pracownika?
PYTANIE
Pracodawca chce zmienić zakres obowiązków głównego księgowego ten sposób, iż w chce odjąć niektóre obowiązki i powierzyć je zastępcy głównego księgowego, a nowe obowiązki - tj. wdrażanie systemu księgowego u klienta zewnętrznego, usługi konsultacyjne w zakresie oprogramowania dla klienta zewnętrznego, wpisać mu do zakresu obowiązków. Zdaniem głównego księgowego nowe obowiązki nie mieszczą się w wykonywanym dotychczas przez niego zakresie (w dotychczasowym zakresie obowiązków brak takich obowiązków).
Czy pracodawca ma prawo zmienić zakres obowiązków w takim zakresie?
Czy księgowy może odmówić przyjęcia nowego zakresu obowiązków?
Czy przedstawienie przez pracodawcę nowego zakresu obowiązków (w przypadku, kiedy dochodzi do istotnej zmiany warunków pracy) jest równoznaczne z wypowiedzeniem przez pracodawce wypowiedzenia zmieniającego?
Czy pracownik może wypowiedzieć umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy, gdyż wg niego pracodawca nie zachował odpowiednich procedur, gdyż wg niego powinien wręczyć wypowiedzenie zmieniające a nie nowy zakres obowiązków?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX