Czy pracodawca może domagać się od pracownika zwrotu szkolenia, jeżeli dochodzi do rozwiązania umowy o pracę na mocy porozumienia stron?
PYTANIE
Pracownik zawarł z pracodawcą umowę o zwrocie kosztów szkolenia, na które został skierowany w 2009 r. – czyli przed nowelizacją przepisów Kodeksu pracy w lipcu 2010 r. W umowie został zobowiązanym do przepracowania 2 lat od ukończenia kursu – czyli do listopada 2011 r. Obecnie pracownik rozwiązał umowę o pracę na mocy porozumienia stron.
Czy pracodawca ma możliwość dochodzenia zwrotu kosztów szkolenia w związku z niewypracowaniem 2 lat po ukończeniu szkolenia?
Czy oprócz opłat za szkolenie może domagać się także zwrotu kosztów przejazdów na nie?
Jeżeli szkolenia odbywały się w dni pracujące i pracownik zachowywał w nich prawo do wynagrodzenia, czy pracodawca może dochodzić zwrotu również za te dniówki?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX