Czy pracodawca ma obowiązek zapewnienia maseczek pracownikom, jeśli ustanowił obowiązek ich noszenia w częściach wspólnych biura?

Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne
Autor odpowiedzi: Ambroziewicz Maciej
Odpowiedzi udzielono: 19 maja 2020 r.

PYTANIE

Zakład pracy zatrudnia konsultantów (praca biurowa i telefoniczna obsługa klienta - bez kontaktu z klientem zewnętrznym), czyli nie ma obowiązku noszenia maseczek w zakładzie pracy. Natomiast pracodawca wprowadził obowiązek/ zasadę używania maseczek w częściach wspólnych biura (korytarze, klatki schodowe, kuchnie, toalety itp) - w momencie odejścia od stanowiska pracy.

Czy w takiej sytuacji pracodawca ma obowiązek zapewnienia maseczek?

Czy zakładając, że obowiązek ten jest obowiązkiem ogólnym, mogą ku temu posłużyć maseczki pracowników (te w których dotarli do pracy)?

ODPOWIEDŹ

Full content available after logging in to LEX

Log in to LEX | Don't use LEX programs yet? Order test access