Nowość Czy pracodawca ma obowiązek przekazania pracownikowi informacji o uprawnieniach związanych z rodzicielstwem?
PYTANIE
Jakie dokładnie informacje powinny być zmienione dla osób w ciąży/powracających z urlopu macierzyńskiego i/lub rodzicielskiego oraz czy powinny zostać zaktualizowane informacje dla osób, które są rodzicami dzieci do lat 8?
Chodzi mi szczególnie o punkty które dot.: 1) przerwy na karmienie, 2) przerwy od monitora dla kobiet w ciąży, 3) informacji o zakazie pracy w godzinach nadliczbowych dla kobiet w ciąży/możliwości odmowy pracy w godzinach nadliczbowych dla rodziców dzieci do lat 8, 4) informacji o rozwiązaniu stosunku pracy i ochronie, która w tym zakresie przysługuje kobietom w ciąży/rodzicom, którym przysługuje prawo do urlopu wychowawczego, a którzy złożyli wniosek o zmniejszenie wymiaru etatu.
Czy aktualizujemy w informacji do umowy wszystkie uprawnienia związane z rodzicielstwem, które dot. powyższych punktów?
Czy uprawnienia związane z rodzicielstwem powinny być każdorazowo aktualizowane w informacji do umowy?
Czy wpisując uprawnienia związane z rodzicielstwem można zawrzeć adnotację, że trwają np. do ukończenia przez dziecko 8 r.ż.?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX