Czy pracodawca ma obowiązek odprowadzić podatek od wynagrodzenia i ekwiwalentu po zmarłym pracowniku, jeżeli świadczenia te nie zostały wypłacone?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 20 lipca 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy wynagrodzenie za jeden dzień po zmarłym pracowniku oraz ekwiwalent za niewykorzystany urlop wypoczynkowy powinny zostać naliczone na liście płac pod nazwiskiem zmarłego pracownika oraz trzymane jako niewypłacone wynagrodzenie na koncie księgowym do momentu pojawienia się osoby uprawnionej do otrzymania wynagrodzenia i ekwiwalentu w ramach spadku?

Czy jeżeli brak jest osób uprawnionych do renty rodzinnej po zmarłym pracowniku, w momencie sporządzenia listy płac powinien zostać naliczony i odprowadzony podatek (ewentualnie składki ZUS)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX