Czy pracodawca będący w stanie likwidacji powinien wdrożyć PPK?
PYTANIE
Przedsiębiorca (mikroprzedsiębiorca) jest w stanie likwidacji, zwolnił już wszystkich pracowników i zleceniobiorców, ale objęła go ustawa o PPK i terminy dotyczące małych firm z IV etapu wdrażania PPK, a więc obowiązkiem wdrożenia PPK objęty jest od 1 stycznia 2021 r.
Czy jeśli nie ma już żadnego pracownika i nikogo nie zatrudni w przyszłości, to zgodnie z art.13 ustawy o PPK nie będzie już go obejmować ustawa o PPK i nie musi wdrażać PPK?
Zgodnie z art. 13 ustawy o PPK ustawy o PPK nie stosuje się do: "1) mikroprzedsiębiorcy, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo przedsiębiorców, jeżeli wszystkie osoby zatrudnione złożą podmiotowi zatrudniającemu deklarację, o której mowa w art. 23 ust. 2 - przepisy art. 23 ust. 5 i 6 stosuje się odpowiednio. W ustawie nie ma przepisów odnośnie likwidacji spółki.
Co w sytuacji, jeśli jednak kogoś by zatrudnili np. 1 czerwca 2021 r., czyli już po terminie podpisania umowy o zarządzanie i umowy o prowadzenie, a ta osoba nie złożyłaby rezygnacji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX