Czy pracodawca będący w stanie likwidacji powinien wdrożyć PPK?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 3 czerwca 2022 r.
Autor odpowiedzi: Kostrzewa Piotr
Odpowiedzi udzielono: 28 marca 2021 r.

PYTANIE

Przedsiębiorca (mikroprzedsiębiorca) jest w stanie likwidacji, zwolnił już wszystkich pracowników i zleceniobiorców, ale objęła go ustawa o PPK i terminy dotyczące małych firm z IV etapu wdrażania PPK, a więc obowiązkiem wdrożenia PPK objęty jest od 1 stycznia 2021 r.

Czy jeśli nie ma już żadnego pracownika i nikogo nie zatrudni w przyszłości, to zgodnie z art.13 ustawy o PPK nie będzie już go obejmować ustawa o PPK i nie musi wdrażać PPK?

Zgodnie z art. 13 ustawy o PPK ustawy o PPK nie stosuje się do: "1) mikroprzedsiębiorcy, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo przedsiębiorców, jeżeli wszystkie osoby zatrudnione złożą podmiotowi zatrudniającemu deklarację, o której mowa w art. 23 ust. 2 - przepisy art. 23 ust. 5 i 6 stosuje się odpowiednio. W ustawie nie ma przepisów odnośnie likwidacji spółki.

Co w sytuacji, jeśli jednak kogoś by zatrudnili np. 1 czerwca 2021 r., czyli już po terminie podpisania umowy o zarządzanie i umowy o prowadzenie, a ta osoba nie złożyłaby rezygnacji? 

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX