Czy powinniśmy wypłacić wstrzymany dodatek mieszkaniowy, jeśli decyzja przyznająca dodatek z mocy prawa wygasła?
PYTANIE
Przyznaliśmy (MOPS) dodatek mieszkaniowy na okres od lutego 2020 r. do lipca 2020 r. W dniu 1 maja 2020 r. zarządca nieruchomości (STBS) poinformował nas, że osoba której przyznano dodatek mieszkaniowy nie opłaca na bieżąco należności za zajmowany lokal i że zaległość wynosi dwa miesiące.
Na podstawie informacji od zarządcy, zgodnie z art. 7 pkt 11 ustawy o dodatkach mieszkaniowych wypłatę dodatku mieszkaniowego wstrzymano, w drodze decyzji administracyjnej, od maja 2020 r. do czasu uregulowania zaległości.
Z uwagi na brak jakiejkolwiek informacji od zarządcy o uregulowaniu zaległości, decyzja o przyznaniu dodatku mieszkaniowego wygasła z mocy prawa zgodnie z art. 7 pkt 11 zd. 2 ustawy o dodatkach mieszkaniowych (MOPS nie wydał w tym zakresie odrębnej decyzji stwierdzającej wygaśnięcie decyzji przyznającej dodatek mieszkaniowy).
Pismem z dnia 08.12.2020 r. zarządca nieruchomości (STBS) zwrócił się do nas z prośbą o wypłatę wstrzymanego dodatku mieszkaniowego za okres od maja 2020 r. do lipca 2020 r.
W powyższym piśmie zarządca stwierdził, że klient uregulował zaległości w maju 2020 r. i przyznał, że omyłkowo nie poinformował nas o tym fakcie.
Czy powinniśmy wypłacić wstrzymany dodatek mieszkaniowy, jeśli decyzja przyznająca dodatek z mocy prawa wygasła?
Jeśli tak, to jak to zrobić, jeśli decyzja przyznająca dodatek z mocy prawa wygasła, a zatem nie pozostaje już w obrocie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX