Czy powinniśmy utworzyć rezerwę na zobowiązanie, jeżeli nie przyjęliśmy faktury wystawionej przez kontrahenta?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Leszczyńska-Trochonowicz Dagmara
Odpowiedzi udzielono: 13 stycznia 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Nasza firma w kwietniu podpisała umowę na zakup środka trwałego. Urządzenie to zostało już zainstalowane w naszej siedzibie, jednak zgodnie z umową warunkiem wystawienia faktury miał być sporządzony protokół zdawczo-odbiorczy. Do dziś protokół taki nie powstał z winy naszego kontrahenta. Mimo to wystawiono nam fakturę, której my nie przyjęliśmy ze względu na niedotrzymanie warunków umowy.

Jakie odzwierciedlenie w naszych księgach rachunkowych na 31 grudnia (dzień bilansowy) powinna mieć ta sytuacja? Czy powinniśmy utworzyć rezerwę na zobowiązanie, ewentualnie zaksięgować jako bierne rozliczenia międzyokresowe? Jeżeli tak to jak zaksięgować to zdarzenie po stronie Wn?

Sądzimy, że obciążenie kosztów byłoby błędne skoro transakcja dotyczy zakupu środka trwałego.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX